Dalam Sujud Aku Memohon



Dalam sujud aku memohon
Ditunjukkan jalan kebenaran
Disuluhkan cahaya keimanan
Dibimbing melepasi titian pengharapan

"Ya Allah, aku pohon petunjuk daripadaMu dengan ilmu yang Kau miliki dan aku pohon ketentuan daripadaMu dengan kekuasaanMu dan aku pohon daripadaMu akan limpah kurniaanMu yang sangatlah besar. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa sedangkan aku tidak berkuasa dan Engkau Maha Mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui dan Engkaulah Yang Maha Mengetahui akan segala perkara yang ghaib. Ya Allah, seandainya Engkau mengetahui bahawasanya urusan ini adalah baik bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat mahupun lambat, takdirkanlah ia bagiku dan permudahkanlah serta berkatilah urusan ini bagiku, seandainya Engkau mengetahui bahawa urusan ini mendatangkan keburukan bagiku pada agamaku, kehidupanku dan kesudahan urusanku sama ada cepat mahupun lambat, maka jauhkanlah aku daripadanya dan takdirkanlah kebaikan bagiku dalam sebarang keadaan sekalipun, dan Kau jadikanlah aku redha dengan ketentuan ini".

Bukan aku ragu
Tapi aku mohon dipermudahkan urusan
Bukan aku sangsi
Tapi aku mohon ditetapkan hati

Moga jalan yang dipilih
Menjadi sebaik-baik perjalanan
Moga apa yang dibina
Menjadi setinggi teguh binaan

Mengharungi dugaan pelayaran kehidupan
Dalam memancarkan nur kalamullah
Menjadi benteng tiupan dunia taufan
Sebagai pusat menghidupkan amal dakwah

Qayyim Hafidzi

DK - 12 Februari 2010: 1.12am

0 comments:

Post a Comment

Click to view my Personality Profile page